Ares, Xoves 19 de Setembro de 2019

añomesSetembro

ARES DESDE O MAR NAVEGA CONNOSCO

VeraneAres 2019

Os municipios confían en recuperar as concesións dos parques eólicos singulares
19 Xaneiro 2010 05:22
En representación do alcalde naronés, o concelleiro de Urbanismo, Manuel Ramos, e a primeira tenente de Alcaldía, Ángeles Díaz, asistiron onte a unha reunión en Compostela na que foron recibidos polo subdirector xeral de Enerxía, Carlos Gómez, que lles explicou o proceso que seguirá a concesión de parques eólicos de tres megavatios. Á convocatoria asistiu tamén o rexedor de Ares, Julio Iglesias, e outros alcaldes de municipios galegos. No que respecta á comarca, rexedores como o de Neda, Ignacio Cabezón, esperan ser convocados proximamente, ao ter concedido no seu día un parque eólico singular.

Tras varios anos de trámites, nalgúns dos casos, os concellos continúan á espera do pronunciamento oficial da Xunta sobre o concurso eólico. Unha sentenza do TSXG anulou as últimas concesións realizadas polo bipartito e ao respecto, Carlos Gómez anunciou onte aos representantes dos municipios de Narón e Ares que se retomará en breve a situación porque a Comisión de Valoración constituída no seu día non xustificou debidamente as concesións. O proceso retrotraerase agora ao periodo anterior á creación da mencionada comisión e procederase, segundo se explicou desde a Xunta, a crear unha Comisión de Valoración de tódolos parques eólicos para valorar os proxectos, incidindo en que teñan puntos de conexión e que as horas de vento sexan as máis idóneas.

O municipio naronés, que xa adxudicara as obras e a xestión do parque a unha empresa, defendeu a ubicación das instalacións na zona de Monte dos Nenos, en Sedes, onde se rexistrarían 2.450 horas de vento ao ano, tal e como explicou Ramos, e o punto de evacuación estaría na estrada de Cedeira, á altura de San Bartolo, tal e como se acordou con Fenosa. Nun prazo de mes ou mes e medio publicarase unha resolución no Diario Oficial de Galicia e a resolución que finalmente anunciará se se manteñen ou non as concesións espérase anunciar antes do verán, indicaron desde a Xunta.

Pola súa banda, Julio Iglesias apuntou que en Ares o concurso se paralizou tralo pronunciamento do TSXG, anulando unha parte do procedemento. O parque aresán construiríase na zona da Península do Segaño e as horas de vento, tal e como indicou o alcalde, “están moi por riba do que se considera óptimo”.

Ao igual que os rexedores de Neda e Valdoviño, tanto en Narón como en Ares confían en que a documentación presentada no seu día ante o bipartito sexa valorada pola nova comisión e permita construír os parques eólicos singulares concedidos á comarca.

19-01-2010