Ares, Venres 20 de Setembro de 2019

VeraneAres 2019

Xábrega afonda na organización das Alianzas Aresás nunha conferencia
22 Febreiro 2008 09:32
O profesor Javier Vilasánchez Martínez fala este sábado, ás 19.30 horas, no edificio das Alianzas Aresás, da organizción desta institución educativa, fundada con aportacións dos emigrantes en América. Esta charla está organizada pola asociación cultural Xábrega.
As Alianzas Aresás creáronse en 1904 e foron as primeiras escolas de Galicia subvencionadas polos emigrantes de máis alá do Atlántico. Estes centros de ensino supuxeron unha revolución cultural na Galicia de comezos de século porque, ademais de seren gratuítas, introduciron plantexamentos pedagóxicos avanzados e deron a posibilidade ás clases máis baixas de formarse en disciplinas técnicas coa finalidade de axudar ó desenvolvemento agrícola e industrial.

Javier Vilasánchez afondará na súa intervención en como estaban organizadas as Alianzas Aresás, cal era o calendario do curso escolar e cales as actividades didácticas e complementarias á formación académica. Tamén falará de como se seleccionaba e formaba ó profesorado e cal era a composición e o perfil do alumnado. Tamén ilustrará ós asistentes sobre a arquitectura do edificio e o seu equipamento e os obxectivos desta escolas.

Vilasánchez é aresán e socio de Xábrega. Está licenciado en Filosofía e en Ciencias de Educación e na actualidade exerce como mestre no CEIP marquesa do Pazo da Mercé, nas Neves (Pontevedra).
22-02-2008