Ares, Xoves 04 de xuño de 2020

añomesxuño

Afombras florais nas nosas casa

Redes rinde homenaje a su vecina Perfecta Insua Seoane
18 Agosto 2014 07:01

Perfecta Insua Seoane nació en la parroquia de San Paio de Vilacoba, en Abegondo, en 1936, y vive en Redes desde hace 54 años. El domingo, sus vecinos le rindieron un emotivo homenaje en la popular Festa da Cabria, que honra la tradición marinera del pueblo. «Elixíronme a min, sempre escollían un matrimonio ou un home, eu fun a primeira muller; é unha tradición que vén de hai moitos anos», cuenta, sorprendida por tantas muestras de cariño y gratitud. «Nunca pensei que o pobo me quixera tanto, no palco e todos me fixeron fotos. Ao ver tanta xente emocioneime, moitos me felicitaron...», agradece.

Los organizadores, la Agrupación Instructiva de Caamouco, obsequiaron a Perfecta con una gallina, «das que non comen», aclara. Se trata de una figura de Sargadelos con la que quieren reconocer la generosidad de esta mujer, que agasaja a sus vecinos con huevos de las gallinas que sigue cuidando. «Teño galiñas e horta diante da casa, planto legumes, patacas e verduras... E aínda vou limpar a escola (que ahora solo se utiliza para talleres, cursos y otras actividades lúdicas), levo 34 anos», explica.

«Traballei de mariscadora moitos anos (sempre tiven o carné e cando foron os naufraxios do Mar Egeo e o Urquiola aínda nos pagaron algo), fregando nas casas, na terra, vendendo peixe na carretilla ata Barallobre... Eran tempos moi difíciles, nos 60, cando vin para Redes, había que ir buscar leña ao monte para facer a comida e lavar a roupa ao río; tamén subía ás árbores para recoller mazás que despois se vendían. Era a historia dos pobres, levo moito traballado na miña vida», relata. También se ocupó durante años de «encher a caldeira de auga e fervela para tinguir as redes de pescar, para que os peixes entraran», recuerda, con una memoria prodigiosa, voz enérgica y un extraordinario sentido del humor. Sus cinco hijas y otros familiares asistieron al homenaje del domingo (su hijo pequeño, el único varón, falleció con 41 años). Redes quiso demostrarle su cariño y admiración.

LA VOZ DE GALICIA, 12 DE AGOSTO DE 2014