Ares, Domingo 19 de Xaneiro de 2020

añomesXaneiro

O Jofre acolleu a presentación da película sobre Concepción Arenal
04 Octubre 2012 10:37
A presentación da película “A visitadora de cárceres” encheu onte o aforo do teatro Jofre con parte do equipo técnico e artístico desta longametraxe para televisión que recrea a loita da avogada e legalista ferrolá Concepción Arenal. A iniciativa contou coa presenza da produtora Zaza Ceballos e as actrices Isabel Naveira e a fenesa Paula Carballeira.
No acto, que contou coa presenza de diversas personalidades como o secretario xeral de Medios, Alfonso Cabaleiro, Ceballos leu un comunicado de Mabel Rivera que non puido asistir a este primeiro visionado da cinta. A popular actriz manifestou que “contar historias como a da nosa concidadá Concepción Arenal e as súas colaboradoras dá pleno sentido e dignifica o noso traballo como mulleres do audiovisual, e a súa emisión pola televisión autonómica é de auténtico interese público”. Así mesmo, Rivera tamén aproveitou para destacar o labor cultural que en Ferrol levan a cabo a Asociación de Amig@s do Teatro Jofre e o Ateneo Ferrolán.
En canto á película en si, durante hora e media os espectadores puideron ver o labor que Concepción Arenal, encarnada por Blanca Portillo, fixo a finais do século XIX na cárcere da Coruña para tratar de mellorar a vida das presas. A película, producida en coprodución con Distinto Films, foi rodada en diferentes lugares de Galicia e Barcelona, protagonizada por Blanca Portillo e dirixida por Laura Mañá. Trala súa presentación no teatro Jofre, a película será emitida polas cadeas coprodutoras, Televisión de Galicia, Televisió de Catalunya e Canal Sur, e posteriormente por Televisión Española. Filmax será quen se encargue da súa distribución internacional.
O traballo contou con 30 localizacións entre Galicia e Cataluña, destacando o mosteiro de Santa Catalina en Ares, onde se recreou o cárcere de mulleres, e o Castelo de San Felipe de Ferrol. A praia de Doniños, as Fragas do Eume, a aldea de Xavariz, o Alto da Panda, nas Pontes, ou a igrexa románica de Lubre, en Ares, son tamén lugares próximos onde se localiza a gravación da película.

voz e rostro do seu tempo
Durante a mañá de onte, o IES Concepción Arenal acolleu un acto ante os estudantes. Alí a produtora de Zenit, Zaza Ceballos, destacou que “A visitadora de cárceres” era “unha película que quere chegar á maior cantidade de xente posible. Nestes últimos catro anos a nosa produtora implicouse en recuperar biografías de mulleres do século XIX, que foi un tempo feminino, singular e galego. Pardo Bazán, Concepción Arenal e Rosalía de Castro, que é a biografía que nos falta por gravar, son a voz e o rostro das mulleres do seu tempo”.
A produtora ferrolá leu un comunicado da directora da película, Laura Mañá, que non puido estar en Ferrol, que destacou a necesidade de divulgar o exemplo dado por Concepción Arenal, “unha loita pola xustiza de gran actualidade e modernidade”. As actrices Isabel Naveira e Paula Carballeira, que interpretan a dúas presas de distinta sorte, falaron ante os alumnos dos seus personaxes e destacaron “o frío que facía en San Felipe” e o feito de que “traballar con mulleres e sobre mulleres é tan pouco habitual como enriquecedor”.
Boa parte do proxecto sobre Concepción Arenal ten como responsable á TVG. Así, a súa directora, Rosa Vilas, comentou onte en Ferrol que: “A Televisión de Galicia non podía quedar fóra dunha iniciativa así para dar a coñecer o labor desta gran muller. O traballo da TVG é o de ser altofalante de personaxes do país como ela e de apoiar ao audiovisual galego, que, un dos mellores de España” asegurou.

04-10-2012