Ares, Domingo 20 de Octubre de 2019

añomesOctubre

Ares e Mugardos renovan un ano máis a tradición do Voto de Chanteiro
30 Maio 2012 09:40
Un ano máis, os Concellos de Ares e Mugardos organizan a tradicional romaría do Voto de Chanteiro, unha data que une aos dous municipios coa historia e que se desenvolve durante a xornada de hoxe e que reunirá ao redor da capela de Nosa Señora da Mercé a centos de romeiros, se o tempo o permite.
Como en edicións anteriores, fletaranse autobuses que percorrerán os dous municipios para recoller e deixar aos veciños e veciñas que o desexen.

Segundo consta no programa, os buses sairán ás 10.30 horas, realizando, no caso de Ares, o percorrido polo Pedregal, Pezoas, Seselle, Porta do Sol, Lubre, Cervás e Chanteiro, e no de Mugardos, por San Xoán de Piñeiro, O Seixo, Franza, A Pedreira e Mugardos. Estes buses realizarán o percorrido de volta ás 13.30 horas pola mañá e outra vez ás 19.00, xa pola tarde.
Nesta xornada, festivo local en Ares, levaranse a cabo as habituais actividades, como a actuación do Grupo de Gaitas Aresán despois da celebración da misa, ás 12.00 horas, coincidindo co reparto de empanadas e bebidas aos asistentes, e a actuación de novo das gaitas, prevista para as 17.00 horas.
Orixe > A celebración de hoxe ten xa seis séculos de existencia ás súas costas. A súa orixe provén da peste que asolou a cidade e a comarca en 1404 e que levou aos veciños de Ferrol a prometer o Voto de Chanteiro, romaría anual polo mar ata Mugardos e camiñando ata Chanteiro.
No ano 1824, despois dun pleito e aprobación do Arcebispado, Ferrol deixou de asistir e se lle conmutou para que o celebrase na igrexa do Socorro no peirao ferrolán, por ser o santuario máis preto de Chanteiro. Esta tradición mantívose ata 1839, ano en que as autoridades eclesiásticas suspenderon o voto, dado que consideraban que a festa daba lugar a “escenas pouco edificantes para a moral”, con protestas dos veciños dos concellos de Ares e Mugardos.

DIARIO DE FERROL, MARTES 28 DE MAIO DE 2012