Ares, Venres 29 de Maio de 2020

añomesMaio

Caamouco únese ás agrupacións instrutivas cun século de existencia
26 Setembro 2011 10:42
O 23 de outubro de 1911 nacía na Habana a Agrupación Instrutiva de Caamouco, unha entidade que a través da escola da Tenencia cambiaría a paisaxe humana e intelectual desta parroquia do Concello de Ares. Con este motivo a actual xunta directiva da veterá entidade vén de presentar un programa de actividades que combinan a lembranza aos vellos fundadores con iniciativas de actualidade.
Así, o ciclo que se desenvolverá na escola comeza o 7 de outubro cunha exposición, “Cen anos da escola e cultura”, que inclúe tanto unha serie de paneis sobre a historia da entidade local como as exposicións sobre a Unión Mugardesa e a Alianza Aresana, que xa fixeron o seu século de vida. O día 8 de outubro, ás 20.00 horas, a antiga escola acollerá a conferencia “Intentando entender o cambio climático”, por parte do profesor de Bioloxía da Universidade da Coruña Salvador Fajón.

Roteiro > Como destaca un dos responsables das actividades, Ernesto López Naveiras, unha das propostas máis curiosas será “un roteiro pola parroquia. Nós sempre temos presente que a xente ten que coñecer cales son os límites da parroquia de Caamouco, os seus marcos, lindes (A Ciscada, Lodairo, etc.) e os lugares singulares”, destaca.
Esta actividade desenvólvese a partir do 15 de outubro, e o 21, ás 20.00 horas, a compañía de Sada Teatro Artesán porá en escena dúas pequenas pezas, “Cartas dende a Habana” e “Farsa do Sr. Correxidor”. Trátase de obras escritas por Juan Sanmartín ambientadas no lugar de Redes a principios do século XX.
O día 22 unha mesa redonda reflexionará sobre a historia da entidade educativa. Así, baixo o título de “O momento histórico das sociedades de instrución” falarán a partir das 20.00 horas varios expertos moderados polo alcalde de Ares, Julio Iglesias. Entre eles estarán o catedrático de Pedagoxía Vicente Peña Saavedra, experto na creación histórica das sociedades de instrución, así como Juan Carneiro, Guillermo Escrigas e Miguel Rodríguez. Despois das súas intervencións abrirase un turno de coloquio co público presente.

Día grande > Así, ata chegar ao día grande, o propio 23 de outubro, no que se cumpren exactamente cen anos da creación da Agrupación Instrutiva de Caamouco. O programa dese día comeza ás 11.00 horas cunha misa na igrexa parroquial, para honrar aos socios, mestres e alumnos falecidos.
Posteriormente farase unha ofrenda floral no cemiterio local e ás 13.00 horas descubrirase unha placa conmemorativa nas paredes da vella escola. Ás 14.00 horas presentarase o nº 4 da revista “A Tenencia”, centrada en artigos sobre o Redes de hai cen anos e diferentes aspectos da súa historia. As actividades rematan definitivamente pola tarde, tras unha comida de confraternización e a actuación musical, a partir das 19.00 horas, do Grupo de Metales Santa Cecilia. E ata dentro doutros cen anos.

25-09-2011